در نشستی که به منظور افزایش و ارتقاء توسعه سیستمهای دیجیتال و ارتباطات با حضور نخستوزیر ویتنام برگزار گردیده است، بر نقش محوری بخش بانکداری این کشور در این روند تاکید و تصریح شده است. در این راستا، بانک مرکزی ویتنام، بر تجربه استفاده دیجیتال مشتریان بانکها به عنوان شاخص مهمی در اولویت دار بودن برنامههای انتقال دیجیتال این بانک تاکید داشته است. ویتنام انتقال دیجیتال در اقتصاد خود را بر چهار محور 1) صنعت فن آوری دیجیتال، 2) دیجیتالی نمودن بخشهای اقتصادی، 3) مدیریت دیجیتال و 4) اطلاعات دیجیتال به عنوان محورهای اصلی و پیش برنده توسعه اجتماعی-اقتصادی خود بنا نهاده است. در حال حاضر و پس از اجرای برنامههای دیجیتالیسازی بخش بانکداری، 87 درصد افراد بزرگسال ویتنام به حسابهای بانکی جهت پرداختهای خود دسترسی داشته که بانکهای تجاری 95 درصد تراکنشهای خود را از کانال دیجیتال انجام میدهند. رشد پرداخت از طریق موبایل و کدهای QR در فاصله سالهای 2017 الی 2023 هر ساله، دو برابر شده است.